Türkçe
English
Türkçe
Türkçe
English
T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI
VEZİRKÖPRÜ AĞIZ VE DİŞ SAĞLIĞI MERKEZİ
Kurumsal
Merkezimiz
Tarihçemiz
Misyon & Vizyon & Değerlerimiz
Merkezimiz Yönetimi
Başhekim
İdari ve Mali İşler Müdürü
Organizasyon Şeması
İdari Birimler
Arşiv
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Ayniyat Birimi
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Bilgi İşlem
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Eğitim Birimi
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
İstatistik Birimi
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
İş Sağlığı ve Güvenliği
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Mutemetlik Birimi
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Personel Özlük
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Satın Alma
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Sivil Savunma
Nasıl Gidilir ?
Birim Çalışanları
İç Hat Telefon
Kalite Politikamız
Yönetici Mesajı
Kalite Yönetimi
Kalite Yönetim Birimi
Dt. Fuat KAPLAN
Yasin ADIGÜZEL
Belkız ŞAHİN
Ayşe ŞENOL
M. Fatih KÖSE
Müjgan BAYRAM
Cemalettin ÇALIŞKAN
Kalite Yönetim Organizasyonu
Kalite Yönetim Birimi Görev Alanı
Bölüm Kalite Sorumluları
Kurumsal Yapı
Kalite Yönetimi
Doküman Yönetimi
Risk Yönetimi
İstenmeyen Olay Bildirim Sistemi
Kurumsal Verimlilik
Acil Durum ve Afet Yönetimi
Eğitim Yönetimi
Sosyal Sorumluluk
Hasta Deneyimi
Komitelerimiz
Bebek Dostu Komitesi
Çalışan Güvenliği Komitesi
Eğitim Komitesi
Enfeksiyon Kontrol Komitesi
Hasta Güvenliği Komitesi
Tesis Güvenliği Komitesi
Sağlıkta Kalitenin Geliştirilmesi ve Değerlendirmesine Dair Yönetmenlik
Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı
Ekiplerimiz
Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Ekibi
Radyasyon Güvenliği Ekibi
Bina Tur Ekibi
Mavi Kod Ekibi
Beyaz Kod Ekibi
İlaç Yönetim Ekibi
Malzeme ve Cihaz Yönetim Ekibi
Bilgi Güvenliği
Hizmetlerimiz
Entegre Klinik
Tedavi Kliniği
Röntgen Birimi
Nöbetçi Poliklinik
İdari Hizmetlerimiz
Hasta Hakları Birimi
Evde Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri Birimi
Tutuklu/Hükümlü Kliniiği
Merkezimizde Yapılan İşlemler
Personellerimiz
Diş Hekimlerimiz
Dt. Abdullah Burak DEMİRCİ
Dt. Azim ZANTUR
Dt. Burak OCAK
Dt. Hatice YILDIRIM
Dt. Mehmet Akif ERŞAHİN
Dt. Merve DEMİRCİ
Dt. Onur KARAGÖZ
Dt. Özgül YILMAZ
Dt. Sedat SARI
Dt. Sümeyye DEMİR ŞİMŞEK
İdari Personellerimiz
Abdullah KAYA
Ayşe Gül ODABAŞ
Ayşe ŞENOL
Belkız ŞAHİN
Emine KOÇ
Emine YILMAZ
Emür MUTLU
İlyas ÇALIŞKAN
Kübra ULUSOY
Kübra YENER
Görüntüleme Teknisyenlerimiz
Aleyna UZUN
Oğuzhan AKSAK
Serhat ÇIKLA
Bilgi İşlem Personellerimiz
Cemalettin ÇALIŞKAN
Ağız ve Diş Sağlığı Teknikerlerimiz
Bünyamin İLHAN
Cüneyt DOĞAN
Fatma Nur AYÇİÇEK
Gizem ŞİRİN
Gökhan YİĞİT
Hale İZMİRLİ
Handenur GÖKÇE
Kasım ARSLAN
Müberra DOĞAN
Özkan KAYA
Klinik Destek Personellerimiz
Hüseyin YESİR
Seyhan TAŞ
Seyit Ahmet AK
Zübeyde DAĞDELEN
Bilgi Veri Giriş Personellerimiz
Bekir DELİOĞLU
Bilge KANIDOK
Birgül ERATLI
Derya SEZGİN
Özgür AKTAŞ
Pelin GERİZLİ
Temizlik Personellerimiz
Burak AKÇAY
Fatma SAĞLAM
Halide ŞAHİN
Hatice KESKİN
Murat KOÇ
Nazım İNAN
Nazlı KESKİN
Nurgül AKBAŞ
Nurten KASTARCI
Şafak DURMAZOĞLU
Güvenlik Personellerimiz
Celil VAROL
Meftun ÇAKIR
Muhammed Murat AKYOL
Mustafa YALÇIN
Nazım KOÇ
Şaban BİRCAN
Teknisyenlerimiz
Mustafa Muhammet ÜSTÜN
Hüseyin ÇATAL
Hasta Bilgilendirme
Öncelikli Hasta Kayıt ve Tedavi İşlemleri
Nasıl Randevu Alırım
Hasta Sorumlulukları
Poliklinik Çalışma Saatleri
Nasıl Muayene Olurum
ADSM Bilgi Rehberi
Hizmet Standartları
Randevu Verme Süreleri
ADSM Hasta Eğitim Planı
Akılcı İlaç Kullanımı
Yönlendirme
Hasta Rehberi
Hasta Hakları
Nasıl Muayene Olabilirim ?
Nasıl Randevu Alabilirim ?
Hasta Görüş ve Öneri Formu
Bunları Biliyormusunuz
Ağız Bakımı
Ağız Kokusu
Diş Çürükleri
Diş Çekiminden Sonra
Diş Dolguları
Kanal Tedavisi
Randevu Al
İletişim&Ulaşım
Anketlerimiz
Çalışan Geri Bildirim Anketi
Ayaktan Hasta Deneyim Anketi
Öneri ve Görüşleriniz
Hasta Görüş ve Öneri Formu
Personel Görüş ve Öneri Formu
Çalışan İletişim Formu
Genel Bilgi ve İletişim Formu
Ulaşım
İletişim ve Adresimiz.
Nasıl Gidilir ?
Otopark Alanı
Harita
Güzergah ve Durak Bilgileri
Telefon Rehberi
Dijital Medya
Medyada Biz
İletişim&Tanıtım Faaliyetleri
E-Bülten
Toplantı ve Organizasyonlar
Sağlık Takvimi
Fotoğraf Galerisi
Video
Hizmetlerimiz
Hasta Hakları Birimi
Entegre Klinik
Tedavi Kliniği
Röntgen Birimi
Nöbetçi Poliklinik
İdari Hizmetlerimiz
Hasta Hakları Birimi
Evde Ağız ve Diş Sağlığı Hizmetleri Birimi
Tutuklu/Hükümlü Kliniiği
Merkezimizde Yapılan İşlemler
Hizmetlerimiz
Hasta Hakları Birimi
Hasta Hakları Birimi
Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için yerel düzeyde çalışmak.
Birimlere ulaşan şikâyetleri belirtilen süre içerisinde incelemek ve buna dayanarak şikâyet bildirim formunu doldurmak.
Hasta hakları merkez biriminin hazırlamış olduğu hizmet içi ve halkın sağlık eğitimi çalışmalarına yardım etmek.
HAKLARINIZ
1. Hizmetten genel olarak faydalanma:
Adalet ve Hakkaniyet ilkeleri çerçevesinde sağlık hizmetlerinden faydalanma. Irk, dil, din ve mezhep, cinsiyet, felsefi inanç, ekonomik ve sosyal durumları dikkate alınmadan hizmet alma hakkı vardır.
2. Bilgilendirme ve bilgi isteme:
Her türlü sağlık hizmetinin ve imkânının neler olduğunu öğrenmeye ve sağlık durumu ile ilgili her türlü bilgiyi sözlü veya yazılı isteme hakkı vardır. Hastalarımız kendilerine yapılan tedavi bilgilerini web sayfamızda yer alan HASTA İŞLEMLERİ modülünden öğrenebilirler.
3. Sağlık kuruluşunu ve personelini, seçme ve değiştirme:
Sağlık kuruluşunu seçmeye, değiştirmeye ve seçtiği sağlık tesisinde verilen sağlık hizmetlerinden faydalanmaya, sağlık hizmeti verecek vermekte olan tabiplerin ve diğer sağlık çalışanlarının kimliklerini, görev ve unvanlarını öğrenmeye seçme ve değiştirmeye hakkı vardır.
4. Mahremiyet:
Gizliliğe uygun bir ortamda her türlü sağlık hizmeti almaya hakları vardır.
5. Reddetme, durdurma ve rıza:
Tedaviyi reddetmeye, durdurulmasını istemeye, tıbbi müdahalelerde rızasının alınmasına ve rıza çerçevesinde hizmetten faydalanmaya hakkı vardır.
6. Güvenlik:
Sağlık hizmetini güvenli bir ortamda almaya,
7. Dini vecibeleri yerine getirebilme:
Sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve idarece alınan tedbirler çerçevesinde, dini vecibelerini yerine getirmeye hakkı vardır.
8. İnsani değerlere saygı gösterilmesi, saygınlık görme ve rahatlık:
Saygı, itina ve ihtimam gösterilerek, güler yüzlü, nazik, şefkatli bir ortamda, her türlü hijyenik şartlar sağlanmış gürültülü ve rahatsız edici bütün etkenler giderilmiş bir sağlık hizmeti almaya hakkı vardır.
9. Ziyaret ve refakatçi bulundurma:
Sağlık tesislerince belirlenen usul ve esaslar çerçevesinde ziyaretçi kabul etmeye ve mevzuatın ve sağlık tesisinin imkânları ölçüsünde ve hekimin uygun görmesi halinde refakatçi bulundurmaya hakkı vardır.
10. Müracaat, şikâyet ve dava hakkı:
Haklarının ihlali halinde, mevzuat çerçevesinde her türlü başvuru, şikâyet ve dava hakkını kullanmaya hakkı vardır.
HASTANIN SORUMLULUKLARI
Son dönemde hasta haklarının yanında bir de “Hasta Sorumluluğu” kavramı ortaya çıkmıştır. Henüz bu kavramın, içeriği ve kapsamı ortaya konmamıştır. Ancak genel olarak, hastanın bir sağlık kuruluşuna başvurmadan ve başvurduktan sonraki süreçte yerine getirmesi gereken ödev ve yükümlülüklerdir diye tarif edilebilir. Hastanın sorumluluklarını kısaca maddeler halinde sıralayabiliriz:
1. Genel Sorumluluklar
Kişiler kendi sağlığına dikkat etmek için elinden geleni yapmalı ve sağlıklı bir yaşam için verilen tavsiyelere uymalıdır.
Kişi uygunsa kan verebilir ya da organ bağışında bulunabilir.
Basit durumlarda kişiler kendi bakımlarını yapmalıdır.
2. Sosyal Güvenlik Durumu
Hasta; sağlık, sosyal güvenlik ve kişisel bilgilerindeki değişiklikleri zamanında bildirmek durumundadır.
Hasta; sağlık karnesinin (Bağ-Kur, Yeşil Kart gibi) vizesini zamanında yaptırmak zorundadır.
3. Sağlık Çalışanlarını Bilgilendirme
Hasta; yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, yatarak herhangi bir tedavi görüp görmediğini, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve tüm sağlığıyla ilgili bilgileri tam, eksiksiz vermelidir.
4. Hastane Kurallarına Uyma
Hasta; başvurduğu sağlık kuruluşunun kural ve uygulamalarına uymalıdır.
Hasta sağlık Bakanlığı ve diğer sosyal güvenlik kurumlarınca belirlenen sevk zincirine uymalıdır.
Hastanın; tedavi, bakım ve iyileştirme sürecince sağlık çalışanları ile işbirliği içinde olması beklenir.
Hasta; randevulu hizmet veren bir sağlık tesisinden yararlanıyorsa randevunun tarih ve saatine uyması ve değişiklikleri ilgili yere bildirmesi gerekir.
Hasta; hastane personelinin, diğer hastaların ve ziyaretçilerin haklarına saygı göstermelidir.
Hasta; hastane malzemelerine verdiği zararları karşılamak zorundadır.
5. Tedavisi İle İlgili Önerilere Uyma
Hasta; tedavisi ve ilaçlarla ilgili tavsiyeleri dikkatle dinlemeli ve anlayamadığı yerleri sormalıdır.
Hastanın; tedavisiyle ilgili önerilere uyum sağlayamama durumu söz konusu ise bunu sağlık çalışanına bildirmesi gerekir.
Hasta sağlık bakım ve taburculuk sonrası bakım planını beklendiği gibi doğru anlayıp anlamadığını belirtmesi gerekir.
Hasta; uygulanacak tedaviyi reddetmesi veya önerilere uymamasından dolayı doğacak sonuçlardan kendisi sorumludur
Hasta İletişim Birimi
Hasta hakları uygulamalarının geliştirilmesi için yerel düzeyde çalışmak.
Birimlere ulaşan şikâyetleri belirtilen süre içerisinde incelemek ve buna dayanarak şikâyet bildirim formunu doldurmak. Hasta hakları merkez biriminin hazırlamış olduğu hizmet içi ve halkın sağlık eğitimi çalışmalarına yardım etmek.
14 Şubat 2022
×